وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد:

افزایش اعتبار بخش فرهنگ و هنر در لایحه بودجه90

یزدفردا "سید محمد حسینی گفت: در لایحه بودجه 90 برای بخش فرهنگ افزایش اعتبار پیش بینی شده است اما به طور یقین با توجه به ظرفیت های موجود، نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم و این آمادگی وجود دارد که فعالیت ها را چند برابر کنیم

سید محمد حسینی گفت: امسال درلایحه بودجه 90 برای بخش فرهنگ افزایش اعتبار پیش بینی شده است اما به طور یقین با توجه به ظرفیت های موجود، نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم واین آمادگی وجود دارد که فعالیت ها را چند برابر کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت، درباره ویژگی های لایحه بودجه 90 در بخش فرهنگ و هنر اظهار داشت: خوشبختانه دولت در لایحه بودجه 90 توجه خوبی به بخش فرهنگ و هنر داشته است اما باید منتظر بررسی این لایحه در مجلس بمانیم تا ببینیم که در کمیسیون فرهنگی، کمیسیون تطبیق و صحن علنی مجلس چه اتفاقاتی می افتد.

سید محمد حسینی تصریح کرد: امسال نیز در لایحه بودجه برای بخش فرهنگ افزایش اعتبار پیش بینی شده است اما به طور یقین با توجه به ظرفیت های موجود، نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم و این آمادگی وجود دارد که فعالیت ها را چند برابر کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه رویکرد دولت فرهنگی است، انتظارات در بخش فرهنگ و هنر افزون تر شده است، لذا با فراهم سازی زمینه های لازم، آمادگی کامل داریم درتمام عرصه ها، حمایت ها را بیشتر کنیم تا محصولات فرهنگی بیشتری چه درحوزه سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر حوزه ها تولید شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه هایی که طراحی شده است، فعالیت های فرهنگی و هنری در استان های مختلف کشور گسترش می یابند و با عنایت دولت به بخش فرهنگ و هنر ما این اطمینان را می دهیم که اعتبارات در جای مناسب هزینه شود.

حسینی در ادامه گفت: امیدواریم با توجه به اینکه مسئولان کشور تاکید و اهمیت زیادی برای بخش فرهنگ قائل هستند و به ویژه مسئولان استانی دائما تاکید دارند که باید فعالیت های فرهنگی گسترش پیدا کند و اعتبارات به شهرستان ها بیش از این باشد، امیدواریم نمایندگان مجلس در بررسی لایحه بودجه سال آینده به این نکته توجه داشته باشند که ما بتوانیم در آینده تقاضاهای به حق فعالان فرهنگی را برآورده کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا